miércoles, 3 de mayo de 2017

CORONAS PARA CENAR

De agosto de 2013.

Tengo un amigu que, haz muchos años ya cuando era más joven que ahora y taba tovía trabayando, sufrió un percance muy gordu. Iba pa Nava a hacer una visita de ventas cuando-i dio una linotipia d’eses conduciendo (¿o dizse lipotimia?), desmayose y pegose una hostia como un calderu contra una casa. Lo que se llama una visita a domicilio. Además del coche, rompió veinte o treinta güesos y les gafes, pero d’eso non se acuerda. El casu ye que cuando despertó de los brazos de Morfeo taba en una cama del hospital colgáu po les pates, escayoláu y llenu tirites. Dolíai hasta el campanín. Daba pena velu, al probe.
Cuando se enteraron los colegas y amigos de aquí corrieron la voz de que se había matáo, y no habría sido pa menos. Taba medio muertu, o medio vivu -depende por ónde lu mirases- pero muy jodíu. Lo que pasa ye que como no podía contalo porque no taba allí y a ningún amigu se-i ocurrió visitalu, llegaron a enterase -por alguien que sí lu visitaba porque en una habitación próxima tenía a un pariente- que Fulanu taba mal, pero taba vivu tovía. Sin embargo los amigos, erre que erre, to los días se comunicaben entre ellos que Fulanu había palmáo, hasta que llegaba el otru y lo desmentía. Taben empeñaos en rematalu, de manera que empezaron a hacer una colecta pa comprar flores pal entierru. Cinco duros de aquí, veinte de allá y mil pesetes del generosu. Juntaron un montón de perres que uno d’ellos guardó pa cuando llegase el día fatídicu.
Pasó un tiempu y, pa sorpresa de la tropa, Fulanu recibió el alta y volvió a casa, coxu, llenu tornillos que parecía un mecano, pero sanu, salvu y encabronáu cuando se enteró de que los amigos lu habíen matáo to los días y pa encima no habíen ido a visitalu al hospital. Nadie sabía lo que había pasáo con les perres de la colecta pa les flores. Pensaben que el tesorero había gastáoles en vino, o en algo más erótico.
Después de unos días juntáronse toos en una cena d’eses de escote, pa celebralo. Marisco, cabritu con palatinos, buen vino y unos cacharros, bueno unos cuantos. Y cuando taben metiendo la mano en bolsu pa pagar “la dolorosa”, levantose el tesoreru, sacó un faju billetes y dijo: “Tranquilos, invita el difuntu. Estes son les perres de les corones”. Ye la manera en que celebramos aquí funerales, defunciones y demás familia. Siempre que el muertu pueda asistir, que no decaiga.



No hay comentarios:

Publicar un comentario